Face&Look > ZDROWIE > FITNESS > Jak zbudować formę na lato? Poznaj 5 sprawdzonych sposobów!

Jak zbudować formę na lato? Poznaj 5 sprawdzonych sposobów!

Do wakacji pozostało już tylko niespełna 3 miesiące. To najwyższa pora, aby zdążyć poprawić swoją sylwetkę przed sezonem urlopowym. Ale jak osiągnąć zamierzony efekt, nie stwarzając przy tym zagrożenia dla zdrowia? Wystarczy zastosować kilka podstawowych zasad.

Po pierwsze: wyznacz cel!  

Znacie to uczucie, kiedy zakładając kostium kąpielowy z zeszłego roku, okazuje się, że jest za mały? Chęć uniknięcia takiego zaskoczenia to doskonały bodziec do zmian!   

-  Odnalezienie w sobie motywacji to pierwszy krok do sukcesu. Kolejnym, równie ważnym jest wyznaczenie bardzo konkretnego, ale mierzalnego celu - radzi Patrycja Polak, trener personalny w klubie o2Fitness.  – W ciągu 2-3 miesięcy możemy zrzucić nawet 10 kg. Wszystko jednak zależy od indywidualnych możliwości i stanu zdrowia – dodaje.

Jak podkreśla Patrycja Polak, już na samym początku warto podzielić proces przemian na mniejsze etapy. W ten sposób łatwiej skontrolujemy efekty naszej pracy.

Po drugie: zmień dietę!

Mając odpowiednią motywację i konkretny plan, najwyższy czas na zmiany w odżywianiu. Najważniejsze, aby dobierać właściwe składniki pokarmowe w odpowiedniej ilości. Przede wszystkim nie można mieszać w jednym posiłku produktów bogatych w cukry proste i tłuszcze.

Każdy, kto chce zredukować swoją wagę powinien również wprowadzić do swojej diety warzywa, szczególnie zielone. Nie może zabraknąć także zdrowych tłuszczy, czyli oliwy z oliwek do smażenia i oleju lnianego do sałatek. Mają one prawidłowy stosunek kwasów Omega3 do Omega6, co jest podstawą zbilansowanej diety.

Kluczowe są także dobre źródła białka, jak np. niebałtyckie i niehodowlane ryby (dziki łosoś lub dorsz) oraz pełnoziarniste zboża. Białko w każdej diecie pełni istotną rolę - stabilizuje poziom cukru we krwi, od którego zależy uczucie głodu bądź nasycenia. Jego odpowiednia podaż jest również niezbędna w procesie budowania tkanki mięśniowej.

Dobra wiadomość dla osób gustujących w bardziej wyrazistych smakach - w odchudzaniu pomagają także zioła i przyprawy! Dla przykładu, kolendra, tymianek czy oregano pozytywnie wpływają na perystaltykę jelit, modulują poziom glukozy we krwi i działają przeciwzapalnie.

Niezależnie od indywidualnych preferencji i intensywności diety, wszystkich obowiązuje również jedna bezwzględna zasada – regularne jedzenie co najmniej 4 posiłków dziennie w odstępach nie krótszych niż 3-4 godziny!  

Po trzecie: zacznij ćwiczyć!

Oczywiście, sama dieta nie wystarczy, aby do wakacji zdążyć zgubić niechciane kilogramy. Niezbędne będą również ćwiczenia.

- Osobom zdrowym proponujemy zawsze połączenie ćwiczeń siłowych z cardio – mówi przedstawicielka o2Fitness. -  Ćwiczenia siłowe budują masę mięśniową,  dzięki której szybciej spalamy tłuszcz.  Warto wiedzieć, że 1 kg mięśnia spala ok. 250 kcal, a 1 kg tłuszczu tylko 50 kcal. Oznacza to, że im mamy więcej mięśni, możemy więcej jeść, bo szybciej zredukujemy wagę – wyjaśnia.  

Ile trzeba ćwiczyć, aby osiągnąć zamierzony cel? Zazwyczaj wystarczą 2-3 treningi w tygodniu, w tym dwa z ćwiczeniami siłowymi i raz z cardio. Pamiętajmy, że skuteczność zależy w dużym stopniu od mądrego zaplanowania – każdego dnia powinniśmy forsować inną partię mięśni.

Po czwarte: pij wodę!

Redukcja tkanki tłuszczowej podczas wzmożonych treningów i zmiany odżywiania to prosta droga do odwodnienia. Poza bólem głowy, złym samopoczuciem można w ten sposób doprowadzić do tymczasowego zagęszczenia krwi. W efekcie, substancje odżywcze będą wolniej dostarczane do komórek. Dla organizmu oznacza to spadek energii.

Aby tego uniknąć, powinniśmy pić średnio ok. 2 litry wody/dziennie. Oczywiście, dla urozmaicenia można dodawać do niej owoce lub pić herbatki ziołowe.  

Po piąte: słuchaj swojego organizmu!

- Niezależnie od tego, na którym etapie przemian jesteśmy, najważniejsze jest, aby „słuchać swojego organizmu”. Kontrola efektów diety i treningów, najlepiej pod okiem specjalistów i regularne badania to podstawa! – radzi Patrycja Polak z klubu o2Fitness.  

Trzymając się tych zasad, z pewnością osiągniemy nasz cel i podczas plażowania będziemy dumni z własnej sylwetki!  

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Komentarze

eliska

Najgorzej mam z realizacją 4 punktu nie umiem się zmusić do picia większej ilości wody  a cel już wyznaczony Świetny artykuł i na czasie warto z tych podpowiedzi skorzystać aby potem czuć się dobrze w swojej skórze

jogav

ja też za mało piję wody.

Dorota Niewiadomska

Celu jako takiego nie mam.Ale dieta w miarę odpowiednia.Jestem wodopijcem,więc i z tym nie ma problemu.Dużo biegam,więc jest chyba dobrze.

sisi13

Mój kostium będzie dla mnie  za wielki, więc nie jest źle. Ale chciałabym to potraktować tylko jako wstęp do czegoś więcej.

bozenkaxxj

Tragedii u mnie ma, jem w miarę dobrze, troche sie ruszam, postaram się więcej pić bo z tym kiepsko Smile

annajustyna

mało piję, mało jem  ale smootie załatwia całą dietę, nawet tabletek na włosy i skóre nie trzeba

OLIWIA25

Cenne rady Smile

jogav

to prawda

agusia65

bardzo ciekawy artykuł Biggrin

Agaagaja

Formę mam całkiem, całkiem i mogę już witać lato Biggrin

Malinka23

nie jest źle- artykuł bardzo ciekawy Smile

Beatris20

Dziękuję za przypominajkę. U mnie cel wyznaczony, z dietą i zmianami coraz lepiej bo i w sklepach i na ryneczkach pełno warzyw, wody piję mnóstwo, ćwiczę i staram się słuchać swojego organizmu. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

maybe92

Staram się! Smile 

jogav

ja też

mcjazz

Sprawdzone sposoby są najlepsze Smile Staram się trzymać tych rad, tylko z wodą u mnie kiepsko, bo nie odczuwam pragnienia Sad

kylaina

Nie wyznaczyłam konkretnego celu i wciąż mam mały problem z wodą, ale tak to jestem na dobrej drodze Smile

Malgorzata Mari...

Dobrze wiedzieć

Strawberrypie

Najwiekszy problem mam z woda, ale teraz kupilam sobie bidon z filtrem, do ktorego moge dac owoce i od razu latwiej mi sie pije te 1,5l dziennie Smile

Beatris20

Wszystko wiem, jak pisałam wcześniej ale z regularnymi ćwiczeniami jest problem, człowiek czasami jest tak padniety, że naprawdę nie ma sił.

jogav

znam to doskonale

Beatris20

Wszystko wiem, jak pisałam wcześniej ale z regularnymi ćwiczeniami jest problem, człowiek czasami jest tak padniety, że naprawdę nie ma sił.

Małgorzata Omelańska

Oj trudno mi się zmobilizować do ćwiczeń 

Liliana 5555

Wszystkie punkty bardzo ważne są dla naszego zdrowia oraz formy, gorzej z ich realizacją Smile 

Liliana 5555

Forma na lato jest potrzebna do kostiumu kąpielowego najbardziej Smile

lawina74

Szkodaże brak mobilizacji , ale 4 punkt podczas upałów realizowany Smile

dreams1

cenne rady Smile

jogav

dokładnie Smile

S-wa

cikawy artykuł 

wampa

czas start...i do roboty:)