Face&Look > ZDROWIE > FITNESS > Bieganie-czas-start!

Bieganie-czas-start!

Obiecałaś sobie, że wreszcie w tym roku będziesz więcej biegać? Wiosna, tuż, tuż. Mrozu brak. Tego postanowienia nie można odkładać w nieskończoność. Podpowiadamy, jak się do tego zabrać.

Sport to zdrowie – od dawna wiadomo, ale co szczególnie daje nam bieganie? 
 
Biegając, zmniejszamy ryzyko zapadnięcia na wiele poważnych chorób. Zacznijmy od serca – bo to właśnie bieganie wpływa bardzo pozytywnie na jego kondycję. Biegając, dostarczamy mu więcej tlenu, i tym samym zmniejszamy ryzyko chorób układu krążenia. Bieganie polecane jest też osobom z problemami z nadciśnieniem – naczynia krwionośne rozszerzają się, co powoduje spadek ciśnienia krwi. 
 
Nieocenioną zaletą biegania jest przyspieszenie metabolizmu. Chcesz schudnąć? Zacznij biegać – to proste. Co ciekawe mówi się jeszcze o tzw. „ekstazie biegacza”. W czasie biegania nasz organizm produkuje mnóstwo endorfin, hormonów szczęścia. To dzięki nim czujemy się radośnie podekscytowani, mimo dużego zmęczenia wysiłkiem fizycznym. Znany jest pogląd, że uprawienie tego sportu to taka mała pigułka antydepresyjna. 
 
 
Zachęciłaś się wreszcie! Kochana a teraz kubeł zimnej wody, ponieważ najczęstszym błędem początkujących biegaczek jest szarżowanie, tzw. „przedobrzenie”. Jeśli zdecydowałyśmy się na bieganie, dobierzmy do siebie odpowiednio zbilansowany plan treningowy. Im więcej kilometrów na początek, tym gorzej. Pamiętaj! Nic na siłę. Stopniowo przyzwyczajaj organizm do wysiłku. Na początek więcej nie znaczy lepiej. 
 
Wybierz odpowiednie buty. Żeby zacząć biegać, nie wystarczą trampki czy adidasy, w których chodzisz czasem na co dzień. Buty muszą być profesjonalne. Zwykłe buty nie amortyzują odpowiednio uderzeń stopy o podłoże i łatwo można nabawić się kontuzji.
 
Odpowiednia technika biegania 
Najczęstszym popełnianym błędem jest nieodpowiednie stawianie stóp. Prawidłowy ruch powinien zacząć się od odbicia na śródstopiu, kiedy pięty nie mają prawie kontaktu z podłożem. Dużą uwagę trzeba przyłożyć do pracy rąk. Łokieć powinien być ułożony pod kątem prostym, ręce równolegle do ciała. 
 
Powodzenia! 
 
 

Dodaj komentarz

Komentarze

Alluska12

Buty do biegania na nogi i czas wybrać się na pierwszą w tym roku przebieżkę Smile zgadzam się w 100% z tym co zostało napisane o tzw "przedobrzaniu", sama idąc drugi raz na siłownię postawiłam sobie za punkt honoru przebiegnięcie określonej liczby kilometrów i potem myślałam, że umrę. Nie ma co przesadzać, z czasem organizm przyzwyczai się do wysiłku i będziemy ćwiczyć coraz dłużej Smile

Dorota Niewiadomska

Biegam od lat kilkunastu.Początki były różne,ale teraz to sama przyjemność.Bieganie to fantastyczny antydepresant,a także fajna sylwetka i świetne samopoczucie.Polecam Smile 

bozenkaxxj

Nie lubię biegać, wiem, ze to zdrowe ale wolę jazde na rowerze czy basen.

kaczaka

ja planuje zacząc w końcu biegac, czekam tylko aż wyzdrowieje i ruszam !

sisi13

W moim przypadku bieganie należy już do przeszłości.

OLIWIA25

Czekam aż zrobi sie ciepło Smile

Marylka771

Nie przepadam za bieganiem

eliska

Bieganie nie dla mnie wolę rower albo pływanie